mandag 22. april 2013

Vårtegn #6

Dagen i går var NYDELIG! Sol og varmt, den varmeste dagen vi har hatt hittil i vår.
Så dagen løp liksom litt fra meg. Det var så godt å bare være ute, å gjøre alt og ingenting.
Nå er det ikke mye snø igjen! Et par små flekker bare.
 
 Tulipan spirer som titter opp rundt Rhododendron. Skimtet også noen perleblomst spirer, men de var litt små ennå.
Mens jeg først drev ute, ryddet jeg opp i surjordskassa. Nå må jeg bare huske å vanne!!
 
Marihønehuset er foreløpig ubebodd. (Ingen bodde der i fjor heller for så vidt...)
 
Ellers vaska jeg drivhuset i går, og fikk ordnet med hyller og et bord. Nå er det snart så jeg begynner å ha litt ut. Erfaring fra i fjor var at så lenge døra var igjen det meste av dagen, holdt drivhuset godt på varmen. Så selv om det var et par-tre minus ute var det ikke minus inne. Jeg har ingen varme, og har heller ingen mulighet for å ha noe varme der akkurat nå.
 
Slik ligger det altså an på min plass i Hedmark :)
 
 
 
 

 


1 kommentar:

Unknown sa...

Det marihønehuset er superflott. Tror jeg må ha et sånt jeg også. Selv om marihønene velger å ikke flytte inn.
Flotte vårtegn hos deg.

ha en strålende uke!!